Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Purpose marketing: good for business?

2 september 2019

Mooi verhaal. Op een dag wordt een ambtenaar van een Amerikaanse gemeente gebeld door een medewerker van een pizzaketen. De pizzaman spreekt zijn bezorgdheid uit over de slechte staat van de wegen. Door alle hobbels en gaten kan hij zijn pizza’s niet in perfecte staat afleveren bij de consument. En dat is bad for business.

Paving for Pizza campagne van Domino's
Paving for Pizza campagne van Domino's © Domino's USA

door Jeroen Talens

Nu klagen Amerikanen wel vaker over het wegdek. Als gevolg van achterstallig onderhoud is de openbare weg op veel plaatsen veranderd in een maanlandschap. Toch was dit een memorabel telefoontje. Het ging namelijk niet over het probleem, maar over de oplossing: de pizzaman bood aan om het wegdek op eigen kosten te repareren!

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Trends Vf 21-5 Purpose Marketing

Jeroen Talens

Columnist

Jeroen Talens studeerde kunstgeschiedenis in Groningen, maar stapte al snel over naar de reclamewereld. Bij WWAV was hij jarenlang copywriter, creative director en partner. Sinds de overname van WWAV door Happy Horizon Non-profit ligt zijn focus op concept en copy. Hij was jarenlang vaste columnist van het Vakblad fondsenwerving (2013-2020).

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close