Al in 2006 hoorden we de verhalen, dat voor de telefonische klantenservice snel alles anders ging worden. De telefoon was uit, internet was in. Telemarketing was ten dode opgeschreven en het initiatief zou voor de volle honderd procent bij de klant liggen. Peter Coelman kijkt voor ons wat daarvan waar geworden is.
Het gevolg was lege Call Centers, veel mensen die de arbeidsmarkt opstromen, sterk afnemende wervingskracht van organisaties. Ik was in die tijd bij een seminar waar, zonder enige vorm van ironie, in termen van een armageddon werd gesproken. Ik had mijn twijfels. Meestal komen dit soort doemscenario’s niet uit, gelukkig maar. Maar doemscenario’s hebben wel een functie, namelijk het langzaam inmasseren van het idee dat niet alles blijft zoals het was. Daar moet je voor openstaan. En als je dat niet doet, dan kan je zomaar een Hyves of een Kodak worden.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!