Sommige beroepen, zoals arts of advocaat, zitten in de familie. In het geval van Imme Rog is het marketingexpert. Al ruim negentien jaar zet ze zich in voor de Goede Doelen Loterijen. Haar voorbeeld? Vader Carel Rog, voormalig directeur Reader’s Digest Benelux en een van de pioniers als het gaat om direct marketing. Hij kreeg onlangs zelf het naar hem vernoemde eerbetoon: de Carel Rog Penning, ter gelegenheid van 15 jaar Data Driven Marketing Association (DDMA). Een dubbelinterview over commerciële communicatie, het geheim van succesvolle marketing en pionieren in nieuwe tijden.
Ik verslond elke reclamefolder die op de mat viel en las de Adformatie al toen ik veertien was’, lacht Imme als ze terugdenkt aan hoe het allemaal begonnen is. ‘De leukste reclames vond ik bijvoorbeeld ‘is dit de sleutel van deze auto?’ of ‘let op uw brievenbus’, daar kon en kan ik nog steeds echt van genieten.’ We zitten aan de vergadertafel in haar kantoor in het duurzaam gerenoveerde nieuwe kantoor van de Goede Doelen Loterijen aan de Beethovenstraat in Amsterdam. Vader Carel is voor het interview voor het eerst afgereisd naar het nieuwe onderkomen van zijn dochter. Imme werkt al sinds 2000 voor de Nationale Goede Doelen Loterijen in verschillende marketingfuncties en sinds 2009 als Managing Director. Sinds 1 juni 2018 is zij lid van de raad van bestuur van Novamedia als Chief Marketing Officer.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!