Omar Mahmoud en Bernard Ross kwamen vorig jaar uit met het boek Change for Good: Using Behavioral Economics for a Better World. In het boek worden al die technieken uitgelegd die in de commerciële sector inmiddels gangbaar zijn en die ook steeds meer hun weg vinden in de fondsenwervingssector. Het is kennis die maatschappelijke organisaties kan helpen hun doelstellingen te verwezenlijken.
We begrijpen steeds beter hoe de hersenen werken. Marketing en dus ook fondsenwerving, is al bijna ondenkbaar geworden zonder de kennis van menselijk gedrag, de kennis van hoe mensen beslissingen nemen, door welke beelden of teksten ze getriggerd worden en hoe ze reageren op welke impulsen. Als je de mensen mee wilt krijgen met je streven de wereld te veranderen is die kennis cruciaal.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!