Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Smaakt naar meer

Column

20 december 2018

Precies twintig jaar geleden verschenen Frank Rijkaard en Rudi Voller samen in een reclame voor echte boter. Iedereen begreep de mop direct. De twee voetballers waren elkaar tijdens een WK nogal letterlijk in de haren gevlogen en met deze advertentie werd de vrede definitief getekend.

door Jeroen Talens

Zo’n verbroedering van gezworen vijanden maakt mij altijd blij. Ik had het ook toen de twee grootste fastfoodketens ter wereld vorig jaar begonnen te flirten. Burger King nodigde concurrent McDonalds uit om voor één dag samen te werken. Die dag was niet zomaar een dag. Het moest gebeuren op 21 september: de internationale dag van de vrede.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 18-7

Jeroen Talens

Columnist

Jeroen Talens studeerde kunstgeschiedenis in Groningen, maar stapte al snel over naar de reclamewereld. Bij WWAV was hij jarenlang copywriter, creative director en partner. Sinds de overname van WWAV door Happy Horizon Non-profit ligt zijn focus op concept en copy. Hij was jarenlang vaste columnist van het Vakblad fondsenwerving (2013-2020).

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close