In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de angst voor fear of missing out, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Volgens een recente studie krijgt maar tien procent van online ads meer dan één seconde aandacht. Daarom hebben we een maatstaf voor advertenties op social media ontwikkeld, gebaseerd op aandachtswaarden voor advertenties op Facebook. De analyses daarvoor zijn gericht op de cruciale eerste twee seconden.
Eerst hebben we via een onlinepanel respondenten geworven, die representatief zijn voor Nederlanders van 18 tot 55 jaar. Onze opzet was het instinctieve, ongedwongen kijkgedrag te registreren. Met minimale instructie om beïnvloeding te voorkomen, hebben we Facebook-ads uit verschillende branches, in willekeurige volgorde online aan hen getoond.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!