Meer dan tien miljoen euro en duizenden part-timebanen
Opinie CommentaarOm een idee te krijgen van de belsector voor goede doelen: er zijn ongeveer zeven contactcenters die zich uitsluitend bezighouden met bellen voor fondsenwervende non-profits. Daarvoor zijn zo’n duizend call agents actief. Daarnaast zijn er nog pakweg twintig bureaus die, naast het bellen met een commerciële boodschap, ook voor goede doelen werken. Daarvoor werken naar schatting tweeduizend bellers.
We kennen geen onderzoek of branchecijfers waaruit we de opbrengst zouden kunnen afleiden. Bovendien is de vraag wat in dit verband de definitie van opbrengst is. De totale opbrengst gedurende de lifecycle van de gevers, kan alleen worden bepaald op basis van databaseanalyse van de goede doelen die telemarketing toepassen. We weten echter dat talloze goede doelen hun database niet voldoende op orde hebben om dergelijke analyses te kunnen maken.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!