Al jaren bestaat de indruk dat er met het populairder worden van onlinewerving, door fondsenwervende instellingen, minder gebruik wordt gemaakt van direct mail. Tegelijk weten we dat bij het innen van honderden miljoenen euro’s aan donaties en contributies direct mail nog altijd een belangrijke rol speelt. Maar ook voor het werven en upgraden van nieuwe gevers wordt direct mail succesvol ingezet. Een enthousiast gesprek met twee experts.
Jeroen Kimmel: ‘Laten we eerlijk zijn: het gaat toch om de totale waarde van je donateur, in financieel en relationeel opzicht. Daarvoor moet je de juiste mix van middelen kiezen. Maar om dat te doen moet je eerst je data analyseren, je cijfers op een rij zien te krijgen. Maar we weten dat het werken met cijfers lang niet voor iedereen een favoriete bezigheid is.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!