‘Trends in telemarketing’ is het tweejaarlijkse onderzoek op basis van de belcampagnes van Christal. Het nieuwste onderzoek laat een aantal interessante dingen zien, onder andere dat het langer uitbellen van campagnes loont.
In ‘Trends in telemarketing 2013-2017’ worden 918 campagnes geanalyseerd, waarin zo’n 3,5 miljoen adressen zijn gebeld. Om benchmarking mogelijk te maken en om geen appels met peren te vergelijken zijn alle campagnes ingedeeld in een hoofddoel (‘wat’) en in de herkomst van de respondenten (‘wie’). Het hoofddoel van een campagne is meestal het werven van een structurele donateur via een automatische incasso. Maar bij campagnes voor noodhulp is het hoofddoel vaak een tijdelijke of eenmalige gift. Er wordt gebeld naar verschillende soorten respondenten, op basis van herkomst. Bij een ‘happy-callcampagne’ zijn dit eerstegiftgevers, bij een reactivering zijn dit inactieve gevers.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!