Dat we voor succesvolle en duurzame fondsenwerving de mening van onze donateurs moeten horen, is inmiddels wel duidelijk. Een belangrijk maar weinig belicht onderwerp in dit kader is de retentielijn. Bij de meeste goede doelen komen dagelijks telefoontjes binnen van mensen die hun donateurschap willen beëindigen. We weten dat behouden goedkoper is dan werven, dus: hoe behouden we deze ‘opzegger’?
Het antwoord op deze vraag is zowel gemakkelijk als moeilijk te geven. Als je verwacht dat er een toverwoord of -formule is, zul je het antwoord ervaren als moeilijk. Als je vanuit nieuwsgierigheid en verbinding met je donateur in hem geïnteresseerd bent, is het verbazend gemakkelijk.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!