Verantwoorde transparantie is wel degelijk mogelijk
OpinieStel je dit bericht voor: ‘Winkel besluit doorzichtig glas in zijn etalage te zetten.’ Over transparantie gesproken. En: ‘Onderzoek wijst uit dat een open keuken in een restaurant het vertrouwen in de kwaliteit van de gerechten vergroot.’ Leuk voor de afhaalchinees met zijn schuifluik.
Hoe heeft het zover kunnen komen dat we standaard niet-transparant zijn, zodat we ons strategisch kunnen onderscheiden met transparantie? Wat verstaan we onder transparantie en voor welke dilemma’s plaatst het goede doelen? Hoe kunnen deze organisaties hun processen zodanig (kosteneffectief) inrichten dat ze op een efficiënte wijze meer transparantie kunnen bieden, terwijl het respecteren van de privacy van de gevers gewaarborgd is?
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!