Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Marketingstrategie en non-profits

10 november 2015

De in Brussel woonachtige Larisa Didenko geeft antwoord op de vraag hoe non-profits commerciële reclametechnieken kunnen gebruiken om hun boodschap zo goed mogelijk over het voetlicht te brengen. Ze gebruikt daarbij vijf inspiratievolle voorbeelden uit de praktijk.

door Gastauteur

De doelstelling van sociale marketing is het teweegbrengen van een gedragsverandering bij specifieke doelgroepen. De social profit campagne moet er daarom op gericht zijn om de grote groepen te overtuigen om een gewenst gedraging aan te nemen. De inhoud van de sociale campagne is natuurlijk van essentieel belang, maar eveneens de manier waarop de boodschap wordt geformuleerd en hoe de boodschap overgebracht wordt. De manier waarop men de boodschap formuleert kan immers invloed hebben op de effectiviteit van de campagne. In dit artikel zoeken we naar het antwoord op de vraag: hoe kunnen commerciële reclametechnieken een non-profit organisatie helpen om de verwerking van de boodschap te stimuleren en om hiermee een optimaal effect te realiseren?

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close