Nog steeds ontdekken meer en meer bedrijven de kracht van e-mail. Uit het onlangs gepubliceerde Cross Channel Marketing Report 2015 van Econsultancy blijkt dat driekwart van de (online) marketeers veel waarde hect aan crosschannelaanpak. In huun ranglijst van meest effectieve kanalen is e-mail de onbetwiste koploper. Ook bij veel goede doelen is e-mail een vaste waarde geworden in de communicatiemix.
De populariteit van e-mail heeft ook een keerzijde: naarmate steeds meer bedrijven kiezen voor e-mail, komen open- en klikpercentages onder druk te staan. De Nationale E-mail Benchmark 2015 van de DDMA laat weliswaar zien dat het gemiddelde openpercentage het afgelopen jaar is gestegen, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de onderzoeksopzet is gewijzigd waardoor branches met hoge openpercentages nu beter vertegenwoordigd zijn dan in voorgaande jaren. Een zuivere vergelijking van de cijfers van dit jaar met andere jaren is dus nog niet mogelijk.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!