Loyaliteit, het vasthouden van donateurs, wordt steeds belangrijker nu het aantrekken van nieuwe donateurs moeilijker en kostbaarder wordt. Eerder dit jaar was Charlie Hulme, managing director van DonorVoice, uitgenodigd door DonateursBehouden om in Amsterdam een workshop te geven over loyaliteit. DonorVoice heeft wereldwijd onder 250 internationale ngo’s onderzocht hoe loyaliteit bij donateurs en goede doelen werkt. We vroegen Arnoud van der Kolk, die in Nederland vanuit Donateurs- Behouden partner is van DonorVoice, om een bijdrage.
2014 was het jaar van de Ice Bucket Challenge. Dit initiatief genereerde ongehoord veel naamsbekendheid en eenmalige giften voor ALS, wereldwijd. Met recht kreeg de actie veel aandacht van fondsenwervers, want, zo redeneerden zij: dat willen wij ook! Het bijzondere was ook dat de actie anders was dan de meeste fondsenwervingsacties omdat het initiatief van buiten de ALS-organisatie kwam.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!