Goede doelen doen hun best alles zo mooi mogelijk voor te stellen. Men is ook altijd bezig uit te leggen dat er ‘zo weinig mogelijk kosten gemaakt worden en dat er zoveel mogelijk aan de doelstelling wordt besteed.’ Alsof er iets mis is met het maken van kosten. En over hun fouten willen ze liever niet praten. Het lijkt wel alsof ze een beetje bang zijn voor de pers en vooral voor negatieve publiciteit.
Het is niet zo dat journalisten maar wat opschrijven, immer op zoek naar negatieve publiciteit. De meeste journalisten gaan niet over één nacht ijs. Ze doen grondig onderzoek en maken doorgaans een serieuze afweging tussen de noodzaak om te publiceren en de mogelijke gevolgen voor het goede doel. En goede doelen krijgen ook heel veel positieve publiciteit over hun acties en campagnes. We spraken erover met Wilco Dekker van de Volkskrant en Joop Bouma van Trouw.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!