Als we schrijven over keurmerken en validatiestelsels, zoeken we doorgaans de analyse en de argumenten. Maar je kunt ook van een wat meer filosofische kant kijken, naar wat het goede doel - als merk - aanmoet met een keurmerk.
“Een mens dwingen tot een mening, tot een overtuiging, tot een geloof, dat zal mij in der eeuwigheid niet lukken; maar één ding kan ik wel, [...] ik kan hem tot aandacht dwingen. Dat dit een goede daad is, is aan geen twijfel onderhevig; maar dat het een waagstuk is, mag ook niet worden vergeten. Wat zijn oordeel zal zijn, heb ik niet in mijn macht, misschien oordeelt hij het tegengestelde van wat ik wens.”
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!