De inhoud van de database is voor heel veel goede doelen cruciaal voor het resultaat van de fondsenwerving. Als je die data optimaal wilt gebruiken, is het nodig om regelmatig goede analyses te doen.
Iedere organisatie die direct mail gebruikt wil haar giften verhogen, de netto-inkomsten verbeteren en toch de kosten zo laag mogelijk houden. Om dat te bereiken is het analyseren van de gegevens in je CRM-systeem heel belangrijk. Voor het maken van die analyses, om een beter inzicht te krijgen in de samenstelling van je donateursgroepen en hun geefgedrag, is allerlei software beschikbaar. De ene organisatie gebruikt software als SPSS, die door de eigen mensen wordt gefinetuned. Weer anderen vertrouwen op de analysemogelijkheden die behoren bij hun CRMsysteem. Keystone Consultancy (www.keystone-consultancy.eu) voegt daar met DonorTrends een zeer interessante nieuwe mogelijkheid aan toe.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!