Met flexdoneren biedt Unicef donateurs maandelijks vrijheid en flexibiliteit om zelf te bepalen of ze wel of niet steunen. Vakblad Fondsenwerving sprak met bedenker Mark van Hemert, productmanager lidmaatschappen en giften.
Mark: “Met flexdoneren richt Unicef zich vooral op een jongere doelgroep. Dat zijn volwassenen tussen de twintig en dertig, die positief staan ten opzichte van ons werk voor kinderen, maar die de vrijheid en flexibiliteit wensen om zelf te bepalen of de donatie die maand uitkomt. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat ze door hun eigen onzekere financiën niet structureel een goed doel kunnen steunen. Door ze de mogelijkheid te bieden om flexibel te doneren, bouwen we toch een structurele relatie met ze op. Een andere doelgroep waar we ons op richten, bestaat uit de structurele gevers, die aangeven dat ze hun donateurschap willen opzeggen. Door ze de optie te bieden om flexibel te doneren hopen we die mensen te behouden.”
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!