Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Online is een wereld van details

1 februari 2014

Eind vorig jaar splitste Mobillion zich af van moederbedrijf Telegraaf Media Groep. Mobillion richt zich voortaan geheel op fondsenwervende instellingen.

door Jaap Zeekant, Inge van der Hoeven

CEO Marc Schoutens en Creative Director Carlo van Herwaarden zijn de nieuwe eigenaren van Mobillion. Carlo: “Het 'oude Mobillion' was van de Telegraaf Media Groep (TMG). Veertien jaar geleden zijn we ontstaan vanuit een ander TMG-bedrijf. De eerste jaren waren we aanbieder van mobiele diensten zoals sms, chatdiensten en 0900-diensten. We hebben er toen al voor gekozen om de technologie in eigen huis te doen. Als je je kansen op digitaal gebied wilt benutten, dan moet je kennis van de technologie hebben. We zijn in al die jaren onderdeel gebleven van TMG, maar we zijn van uitgever op de consumentenmarkt, een onderneming geworden die zich met oplossingen op het terrein van online interactie richt op bedrijven, Tegelijkertijd met de opkomst van social media, hebben we vanaf 2003 ons werkterrein ook verbreed van mobiel naar ‘web 2.0’. We werkten voor diverse branches en natuurlijk ook voor zusterbedrijven binnen TMG. Na wat min of meer toevallige projecten voor goede doelen, zijn we ons vanaf 2011 wat meer gaan richten op de non-profitsector. We constateerden in deze markt een toenemende vraag naar oplossingen voor onlinefondsenwerving. Daar ligt nu, na de verzelfstandiging, de kern van onze activiteiten, met de focus volledig op de non-profitsector. Het rendement van fondsenwervende organisaties met slimme onlinestrategieën vergroten, daar gaat het om. Met alle andere business onderdelen zijn we rigoureus gestopt. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat ons toekomstige succes direct samenhangt met onze keuze om ons te specialiseren en volledig op deze ene sector te richten. Het is net als met sport, als je heel goed wilt worden, moet je niet voor tien sporten kiezen, maar voor één."

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Marc Schoutens Vf 16-1 Carlo van Herwaarden Mobillion

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close