De succesvolle tv-acties die we uit de jaren 90 kennen, lijken door de veranderingen in het medialandschap onmogelijk te zijn geworden. KiKa organiseerde op een nieuwe manier een hele succesvolle actie rond een tv-uitzending.
Om de bouw van het Prinses Máxima Centrum te financieren organiseerde Stichting Kinderen Kankervrij (Kika) een fondsenwervende campagne die zijn weerga niet kende. Met een eenvoudig concept, een enorme lading enthousiasme en een flinke dosis lef kreeg de instelling het voor elkaar dat Nederland tot nu toe meer dan acht miljoen euro op tafel legde. De tv-uitzending was het hoogtepunt, maar daarnaast werden alle mogelijke – digitale - kanalen ingezet. Centraal in de hele campagne stond de website www.kikabouw. nl. Een driedelig succesrecept voor KiKa-oprichter Frits Hirschstein en Mobillion-directeur Marc Schoutens.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!