Eind vorig jaar deed Communicatie Data Diensten Nederland ( CDDN ), in opdracht van het Vakblad Fondsenwerving, een onderzoek om na te gaan in welk opzicht communicatie en bereikbaarheid van donateurs en ex-donateurs, door middel van e-mail, telemarketing of direct mail bij fondsenwervende instellingen kon worden verbeterd. Die bereikbaarheid hangt in de eerste plaats samen met een volledige en juiste registratie van de desbetreffende contactgegevens.
Uit eerder onderzoek was namelijk gebleken dat binnen het bedrijfsleven nogal al wat viel te verbeteren. We wilden daarom graag weten of de gegevens voor de verschillende kanalen waarlangs donateurs worden geworven, aanwezig en compleet waren. CDDN analyseerde daarvoor bestanden met gegevens van meer dan een miljoen donateurs, afkomstig van zowel grote als kleine fondsenwervende instellingen.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!