Christenen zijn gulle gevers. Dat was de strekking van een artikel in het vorige nummer van Vakblad Fondsenwerving. Nu deel 2: zijn er goede manieren om deze doelgroep te bereiken?
Zo ja, waar moet rekening mee worden gehouden? Is het verstandig om je specifiek op deze doelgroep te richten? Of kunnen alleen christelijke organisaties deze achterban op een goede manier bereiken? De gemiddelde Nederlander geeft 16 euro per maand aan goede doelen. Bij christenen loopt dit op tot gemiddeld 100 euro per maand, waarvan iets minder dan de helft naar de kerk gaat. Het verschil in giftgedrag per maand (zie ook het vorige nummer van het Vakblad) maakt het voor veel fondsenwervers – ook van niet-christelijke organisaties - interessant om na te denken over christelijke gevers: hoe bereiken we ze? Heeft dat nut? En zo ja, hoe doen we dat dan? Om te bepalen of het handig en nuttig is om te gaan fondsenwerven onder de christelijke achterban moeten de volgende vragen worden beantwoord. Passen mijn organisatie en mijn doelstelling bij de christelijke achterban? Wat is het verhaal, de insteek om juist de christelijke achterban te bereiken? Bestaat er voor mijn doelstelling ook een christelijke organisatie?
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!