In dit artikel koppelt Yvon van der Veen de theorie over overtuigende teksten aan haar bevindingen uit interviews over het onderwerp. Dit artikel is vooral interessant voor diegenen bij de fondsenwervende instellingen, die zich met communicatie bezighouden.
We kunnen het woord crisis niet meer horen. Maar we kunnen er ook niet omheen. De charitatieve sector zal door de bezuinigingsplannen van het kabinet een nog groter beroep moeten doen op bedrijven en burgers. Een ware uitdaging, want die hebben het net zo zwaar te verduren. Kunnen we hen met overtuigende teksten motiveren het belang van donaties in te blijven zien? Voor dit artikel ben ik op onderzoek gegaan naar hét recept voor de overtuigende tekst. In eerste instantie wilde ik dit stuk de titel ‘Vertrouwt u dit artikel?’ geven. Hoewel ik het zelf een leuke manier vond om de aandacht te trekken, ontdekte ik dat de kans groot is dat u er niet eens aan zou beginnen. Dit heeft alles te maken met het verwerkingsproces.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!