Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen

Column

16 april 2012

Het bellen voor fondsenwervende instellingen in de afgelopen 20 jaar behoorlijk geprofessionaliseerd. Maar we zijn er nog lang niet.

door Jeroen Hogenhout

Als beleidsbepaler voor de fondsenwerving ben je goed op de hoogte van de tekstuele inhoud en het uiterlijk van de website van je organisatie. De brieven die, wellicht met je handtekening, worden gestuurd aan de achterban, hebben je fiat gekregen. Maar hoe de telefonische gesprekken met je (potentiële) donateurs precies verlopen, welke mensen die gesprekken voeren, wat de toon is, hoe de donateurs reageren op de gesprekken, daar heb je vaak geen idee van. Dat is geen schande, je bent in goed gezelschap. Telemarketing is voor veel fondsenwervers niet het favoriete medium.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-2

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is expert op het gebied van duurzame donateurscommunicatie. Vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support is hij sinds 2010 actief als onafhankelijk adviseur voor wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close