Het bellen voor fondsenwervende instellingen in de afgelopen 20 jaar behoorlijk geprofessionaliseerd. Maar we zijn er nog lang niet.
Als beleidsbepaler voor de fondsenwerving ben je goed op de hoogte van de tekstuele inhoud en het uiterlijk van de website van je organisatie. De brieven die, wellicht met je handtekening, worden gestuurd aan de achterban, hebben je fiat gekregen. Maar hoe de telefonische gesprekken met je (potentiële) donateurs precies verlopen, welke mensen die gesprekken voeren, wat de toon is, hoe de donateurs reageren op de gesprekken, daar heb je vaak geen idee van. Dat is geen schande, je bent in goed gezelschap. Telemarketing is voor veel fondsenwervers niet het favoriete medium.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!