Waarom roepen we de verkeerde emoties op bij onze respondenten?
We geloven allemaal in succesvolle campagnes en in de geefbereidheid van onze doelgroepen. Maar staan we er ooit bij stil dat in direct marketing, direct dialogue en telefonische fondsenwerving meegerekend, een deel van onze doelgroep simpelweg niet geïnteresseerd is? En waarom roepen we nog steeds de verkeerde emoties bij onze respondenten op? Lees dm-brieven of luister fondsenwervende gesprekken er maar op na. Vrijwel altijd staat de zender van de boodschap (het fondsenwervende goede doel) centraal; ‘Wij hebben u nodig’. ‘U’ staat hier voor de ontvanger van de boodschap, ofwel de respondent. Maar de gever is eigenzinniger geworden, wij fondsenwervers stuiten vaker op desinteresse dan vroeger.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!