Op het moment dat digitale communicatie aan zijn opmars bezig is, blijkt direct mail nog altijd een krachtig werfinstrument, waarmee honderden miljoenen opgehaald worden.
Heel wat goede doelen testen hun eigen mailings. Vaak gaat het dan om twee of meer varianten binnen één dm-campagne. Op deze manier hebben fondsenwervende instellingen in de loop der jaren veel kennis vergaard over wat wel of niet goed werkt voor hun eigen mailings. Toch is er bij de fondsenwervers weinig bekend over hoe anderen het doen. Dat is jammer, want (succes) voorbeelden van anderen kunnen je helpen op nieuwe ideeën te komen of fouten te vermijden. Met overkoepelend onderzoek over meerdere branches, doelen en doelgroepen heen, wordt het wel mogelijk om van elkaar te leren. Dat onderzoek initieerde PostNl.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!