Redacteur Jaap Zeekant schrijft elders in dit nummer over de noodzaak open te zijn, en geen angst te hebben voor negatieve publiciteit. We kunnen wat dat betreft wel iets leren van onze Amerikaanse collega’s. In de non-profitbladen in Amerika staan niet alleen de positieve, maar ook de negatieve zaken die actueel zijn. Dat betekent dat regelmatig bedenkelijke kwesties voor het voetlicht komen, zonder dat dat schadelijk is voor de wervende non-profitsector als geheel.
Een interessant voorbeeld is het Amerikaanse Rode Kruis, dat door kritische artikelen gedwongen werd openlijk zijn manier van fondsenwerving te verdedigen. Het Amerikaanse Rode Kruis gaf recent in een uitgebreid rapport toe dat er problemen zijn ontstaan naar aanleiding van de aanslagen op 11 september vorig jaar, maar benadrukt dat nieuwe manieren van fondsenwerving deze moeten oplossen.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!