In dit nummer
-
De match tussen verwachtingen van goede doelen en bedrijven
Steeds meer Vlaamse goede doelen willen geld werven bij bedrijven. Vanuit de vraag van goede doelen hoe ze hiermee van start kunnen gaan, startte het Research Centre For Sustainable Organizations van HOGENT in 2023 een onderzoeksproject naar fondsenwerving bij bedrijven.
-
Column De zij-instromer: Michel Elsenga (Cultuurfonds)
Ik voel me niet per se een zij-instromer, al zijn er ook niet zoveel die, zoals ik, een baan in het bedrijfsleven combineren met een actieve rol bij een culturele goededoelenorganisatie. Dat maakt het toch wel weer bijzonder.
-
Het BIMHUIS: vijftig jaar volle zalen voor jazzmuziek
Aan het IJ in Amsterdam bevindt zich het BIMHUIS, al vijftig jaar een spraakmakend jazzpodium waar menig talent de kans kreeg zich te presenteren. Vakblad fondsenwerving sprak Mijke Loeven over de wereld van de jazz, de financiering van het podium en het bereiken van jong publiek.
-
Nieuw initiatief ‘Betekenisvol geven’ gelanceerd
Eind november is een nieuwe, landelijke campagne van start gegaan: ‘Betekenisvol geven’. Deze bewustwordingscampagne heeft tot doel om (potentiële) major donors te inspireren hun donaties meer betekenis te geven en komt voort uit een samenwerking tussen twintig goede doelen en Nassau Fundraising. De eerste campagne loopt tot en met 5 januari 2025 en heeft de ambitie om in de aankomende jaren meer major donors en goede doelen aan elkaar te verbinden.