In dit nummer
-
SponsorRing Goud: Bloedverwanten van Philips, Sanquin en PSV
Met de Bloedverwanten-campagne wilden Philips en Sanquin de moeilijk bereikbare doelgroep ‘jonge mannen’ voor Sanquin activeren. PSV trad op als accelerator van de campagne waarbij de bloedband tussen PSV en Philips (al meer dan honderd jaar partnerschap) symbool stond. Voor 14 juni 2023 (Wereld Bloeddonordag) moesten 1.913 nieuwe donors worden geworven in de regio Eindhoven. Een herkenbaar getal dat verwijst naar het oprichtingsjaar van PSV, waarvan Philips founder is.
-
De rijkdom van emoties
Het is een kwestie van tijd voor AI mijn baan overneemt. Ik heb me ertegen verzet, maar het is zinloos: alles wat ik kan, kan AI beter, sneller en goedkoper. Eigenlijk is er maar één ding wat kunstmatige intelligentie niet kan en dat is voelen. AI heeft geen emoties. Maar wat zijn dat eigenlijk, emoties? En wat heb je eraan?
-
Tineke Ceelen: ‘Als je alles kwijtraakt en niemand je wil opnemen, dat is verschrikkelijk’
Op een zomerse dag wandel ik van het station naar het kantoor van Stichting Vluchteling in Den Haag voor een gesprek met directeur Tineke Ceelen (61). Zij werkt daar inmiddels 21 jaar. Ceelen komt met een groep medewerkers uit een vergaderruimte. Wij hebben een uur de tijd, want hierna is er een overleg over Irak waar ze zich ‘graag mee wil bemoeien’. Dus we beginnen meteen.
-
‘Het maatschappelijk middenveld is het cement van de maatschappij’
Jonne Arnoldussen is sinds twee jaar managing director bij de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij. Hij is o.a. verantwoordelijk voor de steun aan goede doelen. Op 1 september is de deadline voor goede doelen om aanvragen in te dienen voor een financiële bijdrage. Een dag later zit Petra Hoogerwerf in zijn kantoor.