In dit nummer
-
De bouwstenen voor een sterke direct mailingbrief
Een goede fondsenwervende mailingbrief kun je op wel duizend-en-een manieren schrijven. Juist dat maakt het vaak zo lastig. Want hoe weet je zeker dat je het goed doet? Kan het niet nóg beter? En moet die ene alinea er nu wel of niet in? Wil je voor zeker gaan, kies dan voor de standaardindeling van een direct mailingbrief. Die bestaat uit een pakkende intro, een beschrijving van het probleem, een beschrijving van de oplossing en een giftvraag.
-
Estafettecolumn door fondsenwervers: Kim Kreté (Armoedefonds)
Inflatie. Stijgende energiekosten. Zomaar twee termen die het nieuws de afgelopen tijd domineren. Armoede in Nederland is helaas aan de orde van de dag. Daar waren we ons bij Stichting Armoedefonds al veel langer van bewust. Maar waar het voorheen vooral een onderwerp dat zich achter de voordeur afspeelde was, wordt het nu steeds meer zichtbaar dat mensen moeite hebben om financieel rond te komen. En wat doe je als organisatie als je altijd al druk bent met je inzetten voor die groeiende groep minima in Nederland? Dan laat je soms je volle agenda vallen als door die bewustwording via de media hartverwarmende initiatieven ontstaan. Waar dat toe kan leiden…
-
UBO-register op slot voor particulieren
Het UBO-register waarin bedrijven en verenigingen hun uiteindelijk belanghebbenden moeten registreren, is per eind november ineens op slot gegaan voor raadpleging door particulieren. Alleen de overheid kan er nog in kijken in het kader van de bestrijding van witwassen en terrorismefinanciering. Dat komt door een uitspraak van het Europese Hof van Justitie, dat heeft bepaald dat de privacy van ondernemers onevenredig wordt aangetast als iedereen het register kan raadplegen.
-
Lijstjes
Nu het einde van het jaar nadert, buitelen de lijstjes weer over elkaar heen. De machtigste mannen en vrouwen ter wereld, de top honderd van invloedrijke vrouwen of de meest succesvolle Nederlanders.