In dit nummer
-
Bovenop de doelgroep
Ik heb een haat-liefdeverhouding met de trein. Aan de ene kant vervloek ik de NS hardgrondig als de boel weer eens in het honderd loopt door vallende bladeren, vastvriezende wissels, kapotte bovenleidingen en loslopende koperdieven. Aan de andere kant ben ik dol op de trein en dat is gek genoeg te danken aan de door iedereen zo gehate drukte.
-
Nalatenschappen 2013: stagnatie met een uitschieter
Deze zomer meldde de Volkskrant: “Hogere erfenissen zijn redding van goede doelen”. Nu de cijfers van steeds meer goede doelen gepubliceerd worden, blijkt hier nogal wat op af te dingen.
-
Succesvol werven van sponsors
De inkomsten van goede doelen uit sponsoring zijn de afgelopen jaren met bijna twintig procent gedaald, waarschijnlijk als gevolg van de crisis. De verwachting is dat het over 2014 nog niet veel beter zal worden.
-
Als je meer aandacht geeft, hoef je er minder om te vragen
We leven in interessante tijden. Misschien wel de interessantste tijden sinds tijden… Technologie, communicatie en zorg maken stormachtige veranderingen door. We zien uitvindingen en ontwikkelingen die de wereld zullen veranderen. We hebben echter nog altijd te maken met grote groepen mensen die moeten vechten om te overleven. Door economische misstanden, wanbeleid, conflicten, ziekte en natuurrampen zijn deze mensen aangewezen op hulp van anderen en is er nog altijd te veel werk voor de hulpverleners van deze wereld.