Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Postcode Loterij verhoogt jaarlijkse bijdrage aan honderd goede doelen

4 maart 2025

De Postcode Loterij heeft de jaarlijkse meerjarige bijdrage aan honderd goede doelen verhoogd. Dat maakte de loterij maandag bekend, toen ze ook het totaalbedrag dat in 2025 aan non-profits wordt verkondigden: ruim 363 miljoen euro. De bijdrage is ongeoormerkt, zodat organisaties het geld naar eigen inzicht kunnen inzetten daar waar zij vinden dat het geld het hardst nodig is.

Postcode Loterij presenteert het totaalbedrag dat ze in 2025 aan goede doelen schenken: 363 miljoen euro.
Postcode Loterij presenteert het totaalbedrag dat ze in 2025 aan goede doelen schenken: 363 miljoen euro. © Postcode Loterij

door Redactie Vf

Onder de organisaties die een verhoging van de donatie krijgen zijn onder andere de Dierenbescherming. Zij krijgen zeven ton meer van de loterij. ‘Mede dankzij deze steun kunnen we jaarlijks ruim 24.000 asieldieren opvangen en rijden onze dierenambulances uit voor 77.000 dieren in nood,’ aldus directeur Ellen Bien in reactie op de verhoging. Ook Harm Goossens, directeur van het Rode Kruis, was verrast dat zijn organisatie zes ton meer ontvangt: ‘Of het nu gaat om hulp in conflictgebieden, bij natuurrampen, of dichterbij huis, deze extra middelen stellen ons in staat om onze hulpverlening verder uit te breiden en te verbeteren. We zijn daarom ontzettend dankbaar voor deze bijdrage.’

In totaal ontvangen 146 goede doelen die zich inzetten voor een rechtvaardige, gezonde en groene wereld dit jaar een bijdrage van de Postcode Loterij. ‘Dankzij de steun van onze deelnemers kunnen wij blijven investeren in projecten die een positieve impact hebben op mens en natuur,’ zegt Jonne Arnoldussen, managing director van de Postcode Loterij. ‘Wij danken alle deelnemers voor hun steun en vertrouwen.’

Meer over Nederlandse Rode Kruis Loterijen PostcodeLoterij Loterij Dierenbescherming Ongeoormerkt geven Jonne Arnoldussen Harm Goossens Ellen Bien

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close