Zes commercials die in de tweede helft van 2024 op televisie waren zijn verkozen als kanshebbers voor een nieuwe Gouden Loeki voor goede doelen. Het gaat om spotjes van Alzheimer Nederland, Dierenbescherming, KiKa, de Koninklijke Hondenbescherming, Metakids en Vogelbescherming Nederland.
Eerder dit jaar sleepten het Nationaal Huidfonds, Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje, ALS Nederland en Wakker Dier nominaties in de wacht. De laatste twee nominaties waren destijds voor de Dierenbescherming en KiKa, die dus met twee commercials meedingen om de award.
Reclame-organisatie voor de publieke omroep Ster introduceert de extra prijs ter ere van hun dertigjarig jubileum. De prijs voor goede doelen is een publieksprijs.
Ster: 'We zien het als onze verantwoordelijkheid om een sterke bijdrage te leveren aan de samenleving. Dat doen we door jaarlijks geld af te dragen aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, een bepaalde manier van samenwerken en principes aan te houden en nu door een extra prijs uit te reiken.'
Van de twaalf genomineerde reclames zullen er vijf tot de finale doordringen. Naar verwachting gaan de stembussen medio februari open. De uitreiking vindt op 20 maart plaats.