De Eredivisie krijgt vanaf volgend jaar weer een titelsponsor: de VriendenLoterij heeft zich als naamsponsor aan de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie verbonden. De loterij voor sport, cultuur en welzijn is sinds 2005 al maatschappelijk partner van de Eredivisie. De competitie heet de komende vier seizoenen (tot en met het seizoen 2028-29) de VriendenLoterij Eredivisie.
Directeur Eredivisie CV Jan de Jong is ‘zeer blij’ met de samenwerking, evenals de achttien teams die in de competitie spelen, zegt hij. ‘Voor de Eredivisie CV is dit een mijlpaal in haar bestaan, het betreft hier een van de mooiste sponsordeals ooit in Nederland. Wij zullen er alles aan doen om dit tot een gezamenlijk succes te maken.’
Lydi Siebers, Managing Director van de VriendenLoterij, kijkt ernaar uit om het partnerschap die ondertussen al twintig jaar staat, uit te diepen. ‘De versterking van dit partnership met de belangrijkste voetbalcompetitie van Nederland is voor ons fantastisch. De VriendenLoterij en de Eredivisie zetten zich samen met de achttien clubs in om iedere dag een positieve impact op de maatschappij te maken door te werken aan een gezondere, inclusievere en sterkere samenleving. Zo zijn wij als loterij nog zichtbaarder als maatschappelijk partner van de sport, zowel landelijk als lokaal.’
Eerder waren PTT, KPN en Holland Casino de naamgevers van de Eredivisie.