Deze week is ‘Betekenisvol geven’ gelanceerd: een bewustwordingscampagne die (potentiële) major donors aan het denken zet over de manieren waarop zij van betekenis kunnen zijn voor anderen. De campagne heeft de langetermijnvisie om groot geven in Nederland te bevorderen. Als deel van de lancering is het magazine ‘Dichter bij jouw doel’ uitgebracht.
In de campagne staan vier major donors centraal: Claudia, Jan, Marian en Randy. Zij lichten in video’s op de campagnesite toe wat betekenisvol geven voor hen betekent om zo major donors te inspireren na te denken over de waarde van geld. Waar geef je het aan uit en waar schenk je het aan? Volgens de initiatiefnemers van de campagne kan geld zo een krachtig middel zijn voor de doelen die zij belangrijk vinden en waarvoor ze een verschil willen maken. De videoportretten worden via onlinekanalen en sociale media verspreid.
Magazine ‘Dichter bij jouw doel’
Ook hebben de initiatiefnemers van Betekenisvol Geven als deel van de lancering een gratis magazine uitgebracht met de titel ‘Dichter bij jouw doel’. Hierin staan interviews met major donors die vertellen over de betekenis van hun vermogen, echte rijkdom en wat ze voor anderen willen betekenen. Ook geven diverse experts praktische tips en inzichten die major donors kunnen helpen bij het vormen van hun doel en het zetten van concrete stappen.
Samenwerking
Betekenisvol geven komt voort uit een samenwerking van twintig goede doelen, die zich inzetten voor een wereld met meer rechtvaardigheid, gezondheid, veiligheid en respect voor mens en dier. Nassau Fundraising is initiatiefnemer van de campagne.
--
Meer informatie over Betekenisvol geven is te lezen in het Vakblad fondsenwerving dat in december verschijnt.