De jaarlijkse campagne van Rabobank ter ondersteuning van het verenigingsleven (ClubSupport) heeft bijna zestien miljoen euro opgehaald voor 33.300 clubs in Nederland. Niet eerder was het bedrag zo hoog, schrijft SponsorReport.
Rabobank-leden kunnen tijdens de Rabo ClubSupport-campagneweken stemmen op de clubs en verenigingen die zij graag een financieel steuntje in de rug gunnen. Hoe meer stemmen een club krijgt, hoe meer geld deze ontvangt. Volgens Rabobank stemden 560.000 leden op een vereniging.
‘Het is mooi om te zien dat onze leden massaal in actie zijn gekomen om hun club te steunen’, zegt Global Head of Brand van Rabobank Chris Kersbergen. ‘Achter deze mooie getallen schuilt echter ook een harde werkelijkheid, namelijk dat verengingen en clubs steeds meer behoefte hebben aan ondersteuning. De kosten stijgen en ze staan voor grote uitdagingen, zoals verduurzaming en een afname in het aantal vrijwilligers.’
‘Clubs en verenigingen zijn een onmisbaar onderdeel van de samenleving,’ vervolgt Kersbergen. ‘Het verenigingsleven is van enorm belang voor de fysieke en mentale gezondheid en de sociale cohesie in Nederland.’
Via de website van Rabobank is te vinden welke clubs een bijdrage hebben mogen ontvangen, en de hoogte van de bijdrage.