Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Vakdag 2024 - Workshops: Social Impact Bonds & Marketing automatisering

Nieuws

27 augustus 2024

Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag de volgende twee sessies: een sessie over de kracht en mogelijkheden van Social Impact Bonds (SIB), hoe het gebruik van marketing automatisering je tijd en donaties op kunnen leveren.

door Redactie Vf

De Social Impact Bond: maatschappelijke problemen oplossen met private investeerders

Sprekers: Dieuwertje Roos en Laura Brouwer (Social Finance NL)

 

Organisaties maken vaak impact met een maatschappelijke waarde. Maar hoe geef je die een plek in de businesscase? En hoe kun je op de midden-lange termijn effectief en resultaatgericht samenwerken? In deze workshop nemen Dieuwertje en Laura jullie mee in één manier om dit te doen: de Social Impact Bond (SIB).

De SIB is een financieringsinstrument waarbij privaat geld wordt ingezet om maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Private investeerders dragen het financiële risico, maar kunnen daar ook voor beloond worden. Andere organisaties betalen als de voorafgestelde impact behaald is. Dit zijn organisaties die baat hebben bij de interventie of waar bijvoorbeeld besparingen gerealiseerd worden. Er wordt een hechte samenwerking aangegaan tussen financiers, investeerders en uitvoerders, waarbij de impact wordt gemeten en centraal staat.

Tijdens de workshop is er aandacht voor Stevig Staan, een Health Impact bond op het thema valpreventie.

Nog geen ticket? Zorg ervoor dat je erbij bent!

Hoe marketing automatisering jou gaat helpen meer fondsen te werven

Spreker: Henri van Avezaath (Apteco)

Je wil meer impact maken met je goede doel en je hoofd zit vol met ideeën voor creatieve campagnes, maar het managen van je huidige campagnes slokt je helemaal op. Hoe ga je dan ooit nog de tijd vinden voor die goede ideeën? Aan de hand van concrete voorbeelden van o.a. Plan International UK, Teenage Cancer trust, WWF UK en het Ministerie van Health zullen we laten zien hoe zij succesvol marketing automatisering hebben ingezet. Tijdens de sessie ontwerpt de zaal samen een geautomatiseerde journey om een eerste contactmoment om te zetten naar vaste donateur.

Na afloop weet jij hoe je:

  • Tijd kunt besparen door repetitieve en voorspelbare campagnes te automatiseren,
  • Met behulp van segmentatie meerdere doelgroepen in één uiting gepersonaliseerd kunt aanspreken,
  • Donateurs bereikt via het kanaal van hun voorkeur binnen een campagne,
  • Campagnes kunt managen vanuit een overzichtelijk dashboard,
  • Meer kunt doen door slimmer te werken.

Nieuw dit jaar: de Community Tables! Heb jij een vraag die je graag met collega's wil bespreken op de Vakdag? Laat het ons weten op de Vf-Community, of mail naar redactie@fondsenwerving.nl!

Meer over Vakdag Fondsenwerving Social Impact Bonds Customer Journey Financiering Marketing automatisering Apteco Vakdag 2024 Campagnes Dieuwertje Roos Henri van Avezaath Laura Brouwer Private investeringen SIB Social Finance NL

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close