Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Vakdag 2024 - Workshops: Gamechanging AI-Usecases & Merkcampagnes voor fondsenwervende groei

Nieuws

26 augustus 2024

Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag de volgende twee sessies: een praktische sessie over hoe je met AI meet uit je fondsenwerving haalt en hoe je een succesvolle merkcampagne opstelt die je merkidentiteit versterkt.

door Redactie Vf

Drie gamechanging AI-Usecases voor impactvolle fondsenwerving

Spreker: Paola Hoogervorst (Studio4Impact)

 

Hoe haal je met AI meer uit je fondsenwerving? AI-trainer en consultant bij Studio4Impact Paola Hoogervorst laat het je aan de hand van drie usecases zien. In deze how-to sessie toont ze hoe je met behulp van ChatGPT een donor persona maakt waar je zelfs mee kunt praten, en een AI-assistent bouwt die wél in de tone of voice van jouw organisatie schrijft. Tot slot laat ze je ervaren hoe je met goede prompts converterende teksten schrijft.

Door haar achtergrond als marketeer weet Paola hoe een fondsenwerver AI kan inzetten om de doelgroep beter te leren kennen, hun aandacht te vangen en hen met goede content weet te bewegen naar een actie zoals doneren. Na deze 45 minuten ben je niet alleen geïnspireerd, maar ook uitgerust met praktische tips en tools om AI effectief in te zetten om het maximale uit je fondsenwerving te halen en meer impact te maken.

Nog geen ticket? Zorg ervoor dat je erbij bent!

Branding en fondsenwerving: wat doet een merkcampagne voor de groei van je fondsenwerving?

Sprekers: Jort Verwer (Ster) en Jakolien van Eijk (KiKa)

 

Ster verzorgt, in samenwerking met KiKa, een sessie over de invloed van branding op je fondsenwerving. Tijdens deze workshop nemen Jakolien en Jort je mee in de ontwikkeling van de allereerste merkcampagne van KiKa. We vertellen hoe adverteren op televisie en met onlinevideo bijdraagt aan het versterken van de merkidentiteit van KiKa, waardoor het vertrouwen van donateurs wordt vergroot en nieuwe doelgroepen worden aangesproken.

Aan de hand van concrete voorbeelden uit de vorig jaar gelanceerde campagne, laten we zien hoe KiKa erin slaagt om emotie en impact te combineren in haar communicatie. Daarnaast biedt Ster inzicht in de samenwerking met maatschappelijke organisaties en hoe gerichte media-inzet kan zorgen voor een breed bereik en een groei in fondsenwerving.

Nieuw dit jaar: de Community Tables! Heb jij een vraag die je graag met collega's wil bespreken op de Vakdag? Laat het ons weten op de Vf-Community, of mail naar redactie@fondsenwerving.nl!

Meer over Vakdag Fondsenwerving Merk KiKa Media AI ChatGPT Digitalisering Ster Vakdag 2024 Paola Hoogervorst Campagnes Jakolien van Eijk Jort Verwer Merkcampagne

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close