Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag de volgende twee sessies: over hoe je fondswervende communicatie nog wervender kan maken en hoe een start-up snel kan groeien.
Een grote stap vooruit door je communicatie nog wervender te maken
Sprekers: Vera Peerdeman en Hans Broodman (Nassau)
Vraag jij je af of je fondsenwervende communicatie nog beter kan? Kom naar de sessie en leer via welke vier stappen je je werving nog succesvoller kunt maken.
Tijdens de sessies van Nassau gaan we terug naar de kern van wervende communicatie: de fondsenwerving propositie. Een fondsenwervende propositie verbindt op een aansprekende manier de doelen van jouw organisatie met de wensen en verwachtingen van (potentiële) donateurs en is het vertrekpunt van alle fondsenwerving. Uiteindelijk is je wervende communicatie de directe aanleiding voor mensen om donateur te worden of om een donatie te doen.
In de Royal Bar nemen Vera Peerdeman en Hans Broodman je stapsgewijs mee in de sleutels tot succes bij fondsenwervende communicatie. Van propositie tot communicatie, van organisatie breed draagvlak voor je propositie tot de vertaling daarvan naar specifieke doelgroepen. Met een speciaal ontwikkelde QuickScan neem je jouw specifieke situatie onder de loep. Leer welke fondsenwerving écht werkt en wat de grote stap vooruit is voor jouw organisatie.
Hoe een start-up snel kan groeien
Spreker: Martijn Beenen (Stichting People for People)
Stichting People for People wil samen met het bedrijfsleven een 'purpose army' bouwen om mensen te ondersteunen die noodgedwongen hun huis moeten ontvluchten. De doelgroepen kunnen zich zowel in als buiten Nederland bevinden. De stichting is daarbij in de prettige positie dat er niet aan fondsenwerving voor financiering gedaan hoeft te worden; People for People is namelijk opgericht en wordt (financieel) ondersteund door drie Nederlandse tech-ondernemers: Ali Niknam van bunq bank, Robert Vis van Bird en Joris Becker van Picnic. De focus ligt daardoor volledig op impact maken. People for People gaat wel veel samenwerkingen aan; in ruim twee jaar tijd zijn meer dan 50.000 mensen geholpen door middel van de inzet van goederen, diensten, kennis en medewerkers van meer dan veertig bedrijven.
Nieuw dit jaar: de Community Tables! Heb jij een vraag die je graag met collega's wil bespreken op de Vakdag? Laat het ons weten op de Vf-Community, of mail naar redactie@fondsenwerving.nl!