Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Armoedefonds tekent structurele samenwerking met Kruidvat

Nieuws

17 oktober 2023

Drogisterijketen Kruidvat slaat de handen ineen met het Armoedefonds. De winkel stelt voor 15.000 mensen in Nederland een ‘Health & Beauty kaart’ beschikbaar met daarop 25 euro tegoed die mensen die moeite hebben om financieel rond te komen kunnen verzilveren. Het Armoedefonds zorgt voor de distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties. De organisaties brengen het nieuws naar buiten in de week van Wereldarmoededag.

De cadeaukaart van Kruidvat.
De cadeaukaart van Kruidvat.

door Redactie Vf

Voor de ongeveer één miljoen Nederlanders die in de financiële problemen zitten zijn producten als maandverband, tandpasta, luiers en deodorant zijn niet vanzelfsprekend, met grote maatschappelijke gevolgen voor de mensen die deze verzorgingsproducten niet kunnen betalen.

‘We willen er echt voor iedereen zijn en gaan daarom een samenwerking aan met het Armoedefonds,’ vertelt Ed van de Weerd, CEO van het koepelbedrijf waar Kruidvat onder valt. ‘We vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt in onze winkels. Om eventuele schaamte bij gebruik te voorkomen wordt de Health & Beauty kaart daarom hetzelfde vormgegeven als een reguliere Kruidvat cadeaukaart. Op deze manier is discreet gebruik verzekerd en hopen we zo op voorhand een grote drempel weg te nemen.’

Wereldarmoededag

Ook het Armoedefonds is verheugd met de samenwerking, zegt directeur Henk de Graaf. De organisatie is blij deze rond Wereldarmoededag (dinsdag) bekend tussen maken. ‘Bij 64 procent van de lokale hulporganisaties is het aantal hulpvragen toegenomen ten opzichte van een jaar eerder, blijkt uit onderzoek dat wij in mei hebben uitgevoerd. Mede door de toegenomen inflatie en de stijgende energie- en gaskosten zijn er steeds meer mensen, met name alleenstaande ouders met kinderen, die niet meer kunnen voorzien in hun eerste levensbehoeften. Kruidvat zet met de introductie van de kaart een grote stap om deze mensen te helpen.’

Ook in België is er een samenwerking geformaliseerd op het gebied van verzorgingsproducten, daar tussen Kruidvat en de Belgische Federatie van Voedselbanken.

Meer over Henk de Graaf Samenwerking met bedrijven Samenwerking Armoedefonds Partnerschappen Ed van de Weerd Kruidvat Verzorgingsproducten Wereldarmoededag

Advertentie

Banner Mindwize
Close