Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Vakdag 2023 - Community fundraising, AI en big data in DM, grip op groei uit grote giften en de donateur centraal

Nieuws

7 september 2023

Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende vier sessies: grip op groei uit grotere giften (incl. de mogelijkheid tot individuele quickscans), de beginselen van community fundraising, de revival van DM door AI en big data, en vier stappen naar een duurzame relatie waarbij de donateur centraal staat.

door Redactie Vf

Grip op groei uit grotere giften: vind de grootste stap vooruit voor jouw organisatie

Sprekers: Vera Peerdeman & Hans Broodman (Nassau Fundraising)

 

Wil je meer resultaat uit middle donors, major donors of nalatenschappen? Wil je de bestaande activiteiten voor deze doelgroepen verbeteren of omzetten naar een succesvol, doorlopend jaarprogramma? En wil je weten wat in jouw specifieke situatie de kansen zijn om een grote stap vooruit te maken? 

We starten ‘Outside in’ en verdiepen ons in de wereld van middle donors, major donors en toekomstige erflaters. Je leert waarin hun wensen, behoeften en verwachtingen onderling verschillen en wat dit vraagt van jouw fondsenwerving. Daarna kijken we ‘Inside out’ vanuit jouw specifieke situatie: we laten je de speciaal ontwikkelde quickscans zien, waarmee je leert wat voor jouw organisatie de grootste stap vooruit is. Je verlaat de sessie dus niet alleen met nieuwe inzichten, maar krijgt ook concreet maatwerk advies waarmee je meteen aan de slag kunt. 

Deze sessie door Vera Peerdeman en Hans Broodman is geschikt voor fondsenwervers van alle niveaus en speciaal voor mensen die de inkomsten uit grotere giften willen laten groeien in 2024. 

Naast de ‘Grip op Groei’ sessies is het ook mogelijk om individueel met een expert van Nassau Fundraising te kijken wat de grootste stap vooruit is voor jouw organisatie. Lees meer op de site.

Haal je ticket voor de Vakdag nu in huis!

Het succes van community fundraising in de praktijk

Sprekers: Maks Jorritsma & Lizzy Kreeftmeijer (Kentaa)

 

De wereld verandert, het geefgedrag verandert, maar veranderen we wel op tijd mee?

Uitdagingen als een verouderde achterban, weinig diversificatie in de inkomstenstromen, digitalisering, handjes tekort, het is ons allemaal bekend. Uitdagingen aangaan betekent innoveren, veranderen en lef hebben. Soms zijn we te bang en blijven we hangen in wat bekend en vertrouwd is. Maar wat als je met verandering juist uitdagingen kan tackelen? En het stiekem helemaal niet zo spannend is?

In deze interactieve presentatie leggen we de beginselen van Community Fundraising uit en bespreken we de dagelijkse dilemma’s met een panel van fondsenwervers uit het veld. En met jou. We rennen met een microfoon door de zaal, want we zijn ook benieuwd naar hoe jij in de wedstrijd staat. Praat mee!

In de week van 11 september starten de voorinschrijvingen voor de Vakdagsessies!

Zet de donateur in het hart van je organisatie - in 4 stappen naar een langdurige relatie

Spreker: Henri van Avezaath (Apteco)


Een langdurige relatie met je donateurs vormt de kern van duurzaam succes. Dit doe je door de donateur centraal te stellen en te luisteren naar hun behoeften. De data die je over hen hebt verzameld dient als basis. Door een datagedreven aanpak kun je je donateurs beter begrijpen en aanspreken. Dit leidt tot meer betrokkenheid, loyaliteit en donaties.

Hoe doe je dat? Er zijn 4 essentiële stappen die je datagedreven laten werken: data verzamelen en samenbrengen, omzetten naar inzichten en op basis van deze inzichten je doelgroep selecteren en gepersonaliseerde campagnes opstarten. Een aanpak die haalbaar is voor iedereen. Datagedreven werken is een manier om je donateurs beter te leren kennen en om je communicatie en marketingactiviteiten te optimaliseren.

Henri van Avezaath zal aan de hand van concrete voorbeelden laten zien hoe je de vier stappen kunt toepassen in jouw eigen organisatie. Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden van o.a. de Cats Protection, die in één jaar tijd en vanuit niets naar datagedreven zijn gegaan, het WWF UK die een bestaande campagne opnieuw ontwierp en retentiecijfers verdrievoudigde en nog enkele andere voorbeelden.

Haal je ticket voor de Vakdag nu in huis!

De revival van direct mail door AI en Big Data

Sprekers: Olaf van Rijn (Whooz) & Jeroen Balke (Mailweb.nl)


Het online platform Mailweb.nl en segmentatiespecialist Whooz maken het mogelijk om Artificial Intelligence en Big Data in te zetten bij direct-mail campagnes. Olaf van Rijn en Jeroen Balke demonstreren op de Vakdag de mogelijkheden en laten zien hoe fondsenwervers dit zelf op een eenvoudige manier kunnen implementeren.

Meer over Grote Giften Vakdag Fondsenwerving Nassau Fundraising Kentaa Major Donors AI Big Data Whooz Datagedreven fondsenwerving Vakdag 2023 Apteco Community fundraising Mailweb.nl

Advertentie

Banner Mindwize
Close