Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Vakdag 2023: De eerste workshops: Effectief Generatie X en Y bereiken & Design Thinking

Nieuws

14 augustus 2023

De eerste sessies die op de Vakdag fondsenwerving 2023 gehouden zullen worden hebben ondertussen in het Vakblad gestaan, maar vanaf vandaag zetten we ook via de website sprekers en sessies in de spotlight. Vandaag de eerste twee sessies: een workshop over het effectief bereiken van Generatie X en Y, en Design Thinking als manier om innovatie te bewerkstelligen.

door Redactie Vf

Projectcommunity als marketingkracht: bereik effectief generatie Y & Z

Spreker: Sietske Broekhuizen (Story Bridge)

Hoe bereik je de nieuwe generatie donoren en stel je het voortbestaan van je organisatie veilig? Sietske Broekhuizen (zelf Generatie Y) presenteert hoe je door het inzetten van mensen uit je ‘projectcommunity’ in de fondsenwerving en communicatie, campagnes opzet die aanslaan bij jongere generaties. Kernwoorden hierbij zijn authenticiteit, realtime communicatie, interactiviteit en social justice. Het inzetten van de projectcommunity past in de trend van ‘lokalisatie’, een ontwikkeling die vooral op internationaal niveau veel voorkomt, maar ook relevant is voor binnenlandse organisaties. Hierbij wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van de expertise en talenten van mensen uit de ontvangende gemeenschap.

Tijdens deze presentatie laat Sietske verschillende fondsenwervingstalenten uit projectcommunity's aan het woord komen. Samen laten ze zien dat campagnes maken die Gen Y en Z aanspreken op deze manier eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is.

Haal je ticket voor de Vakdag nu in huis!

Innovatie: Design Thinking

Sprekers: Mathijs Harink (Longfonds) & Ellen Janssens (EpilepsieNL)

Laten we eerlijk zijn: als branche zijn we weinig innovatief. Tijd om hier verandering in te brengen! ‘Design Thinking’ is een mensgerichte benadering van innovatie die behoeften van mensen, de mogelijkheden van technologie en de vereisten voor (zakelijk) succes integreert. Een methode die verder kijkt dan alleen fondsenwerving, maar een vraagstuk als organisatie integraal aanvliegt. 

Mathijs Harink en Ellen Janssens gaan nader in op wat Design Thinking precies is, welke tools Design Thinking ons biedt en illustreren het gebruik ervan aan de hand van succesvolle cases. We gaan in op hoe je deze tools in je eigen organisatie in kunt gaan zetten en gaan samen met deze tools aan de slag. Zo proberen we een antwoord te vinden op een vraag waar velen van ons tegen aan lopen: hoe creëer ik tijd, budget én draagvlak om te innoveren?

Meer over Vakdag Fondsenwerving Innovatie Ellen Janssens Generaties Vakdag 2023 Design Thinking Gen Y Gen Z Mathijs Harink Sietske Broekhuizen

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close