Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Hoe bind je goede fondsenwervers aan je organisatie?

Nieuws

1 november 2022

In de aankomende editie van het Vakblad fondsenwerving die op 8 november verschijnt interviewt Vf-hoofdredacteur Petra Hoogerwerf waarin ze Alan Clayton over de uitkomsten van het onderzoek ‘What makes fundraisers tick?’ Dit onderzoek, uitgevoerd door Revolutionise, geeft antwoord op de vraag wat fondsenwervers motiveert. Een belangrijke vraag in de huidige krappe arbeidsmarkt, waar veel organisaties moeite hebben om goede fondsenwervers te vinden en te behouden.

door Gastauteur

Het behouden van goede fondsenwervers zou nog veel meer aandacht mogen krijgen. Nog afgezien van het tijdelijke verlies van fondsenwervingcapaciteit en de extra tijd en kosten die het werven en inwerken van nieuwe fondsenwervers met zich meebrengt, wordt het rendement van fondsenwerving ook sterk verbeterd als het organisaties lukt om goede fondsenwervers langer aan zich te binden.

Uit het onderzoek 'What makes fundraisers tick' blijkt dat fondsenwervers die zich als professional gerespecteerd voelen door het leiderschap en de rest van de organisatie en zich verbonden voelen met de missie, loyaler zijn aan de organisatie. Dus organisaties die fondsenwerving (kennis van je doelgroep, expertise op gebied van werving, binding, behoud) als een vak zien, zijn ook beter in het werven, binden en behouden van fondsenwervers, omdat ze weten wat zij belangrijk vinden en daarop inspelen.

Dan blijft er voor organisaties een simpele vraag over: geloof je dat fondsenwerving een professie is en neem je je fondsenwervers serieus? Zo ja, dan is de kans groot dat je goede fondsenwervers langer blijven en je fondsenwerving rendement toeneemt.

Het hele rapport 'What makes fundraisers tick' is op te vragen via berty@nassau.nu

Over de auteur

Hans Broodman is partner/senior consultant bij Nassau Fundraising.

Meer over Vacatures Alan Clayton Nassau Fundraising Petra Hoogerwerf Adrian Sargeant Arbeidsmarkt What makes fundraisers tick

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close