Veel mensen die in jaren negentig en begin van deze eeuw in de goede doelen sector werkten zullen zich Martijn Griffioen herinneren. Met grote creativiteit en enorme bevlogenheid adviseerde hij tal van goede doelen over marketing en fondsenwerving. ‘De periode waarin nog niet alles verzakelijkt was’, zei hij, als hij hierop terug keek. Klanten waren o.a. Mensen in Nood, Memisa, UAF, het Diabetesfonds, VSO en Cinop. Hij bedacht campagnes en creatieve concepten en schreef teksten. En als er een foto nodig was, maakte hij die ook. Zijn bedrijf Griffioen Publicitaire Diensten voerde de campagnes uit met drukwerk, databasebeheer, print en verzending.
Hierna startte hij Tijmen Pers (genoemd naar zijn zoon): een reclamestudio en een uitgeverij. Hij kon zijn hart kwijt in de vele mooie uitgaves van bibliofiele-, publieks- en bedrijfsboeken. Zijn maatschappelijk hart bleef kloppen en daarom zette hij zich in voor Dierenasiel Crailo en Almere. Ook was hij betrokken bij de oprichting van de Nederlandse Federatie van Dierenopvang Organisaties.
Wij herinneren hem als een man met een intens gevoel voor rechtvaardigheid. Martijn werd 66 jaar.
Petra Hoogerwerf