De ruim 1.100 deelnemers aan de 24-uurse sponsorevenementen van het Ronald McDonald Kinderfonds (HomeRide op de fiets, HomeRun op de hardloopschoen en HomeWalk op de wandelschoen) hebben opnieuw ruim een miljoen euro opgehaald. De teller stopte op 1.125.524 euro. De opbrengst komt ten goede aan de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. Daarnaast werd bij de finish aangekondigd dat de evenementen per 2023 in naam samengaan.
De teams die de sportieve uitdaging aangaan pogen binnen 24 uur in estafettevorm vijfhonderd kilometer te fietsen, 240 kilometer te hardlopen of 120 kilometer te wandelen. De tocht leidde de deelnemers na het vertrek in Rotterdam door heel Nederland om geld op te halen voor ouders met zieke en zorgintensieve kinderen. De deelnemers kiezen zelf uit voor welk Ronald McDonald Huis of vakantiehuis zij zich inzetten.
Directeur/bestuurder Renate Westerlaken-Loos van het Kinderfonds zegt blij te zijn dat het evenement na een paar jaar corona weer als gezamenlijk evenement plaats kon vinden. ‘Zo mooi om te zien dat al deze HomeRiders, HomeRunners en HomeWalkers na maandenlang voorbereiden dit weekend samen in actie komen. Hun inzet dit weekend betekenen duizenden overnachtingen voor gezinnen met een ziek of zorgintensief kind. Dat is fantastisch.'
Per 2023: HomeSport Events
Ook volgend jaar staat het evenement weer op de planning, al zullen de sportsponsortochten dan onder één naam verder gaan: de HomeRide, HomeRun en HomeWalk zullen dan onder de noemer HomeSport Events samengevoegd worden.
--
Meer weten over de organisatie achter de HomeRide, HomeRun en HomeWalk? Linda Landman, teammanager fondsenwerving en Miranda Noorlander, adjunct-directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds, vertelden met veel openheid over hoe zij de evenementen duurzaam hebben gemaakt en welke lessen ze daarbij hebben geleerd. Lees het artikel hier!