Welke visies op fondsenwerving zijn er en in welke situatie werkt een visie goed? Welke invloed heeft de visie op de keuze voor fondsenwervende kanalen, communicatie en organisatie van de organisatie. We spreken over inhoudelijke fondsenwerving, donateur- en relatiegerichte fondsenwerving, datagerichte fondsenwerving en shift the power-fondsenwerving. Welke visie heb jij als fondsenwerver? Tijdens de Vakdag fondsenwerving is er een paneldiscussie over de verschillende visies.
Kom naar de Vakdag fondsenwerving en praat met collega’s over thema’s die de sector bezighouden.
Een prikkelende panelsessie waar de zaal aan meedoet. Op het podium komen Corine Aartman (Wilde Ganzen), David Verschoor (Hartstichting), Saskia Verstappen (Stichting de Schroef), Steffie Jansen (Kika), Maurits Musch (Internationaal Theater Amsterdam) en Jane van den Berg (Dierenlot).
Volg onze nieuwsbrieven en socials en wees als eerste op de hoogte van de invulling van de paneldiscussies in de grote zaal en de workshops en interactieve sessies.
Meld je hier aan voor de Vakdag fondsenwerving!
Over de panelleden
Saskia Verstappen is werkzaam bij Stichting de Schroef en verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie en fondsenwerving. Ze motiveert anderen om ondernemend te zijn door het goede voorbeeld te geven. Haar motto is: ‘Niks is gek, want alles is mogelijk.’
Jane van den Berg is in 1999 haar loopbaan begonnen bij een direct marketing bureau met zowel goede doelen als commerciële partijen als klant. Vooral de goede doelen wereld trok haar aan. Na bijna vijftien jaar bij twee verschillende bureaus te hebben gewerkt stapte ze over naar Stichting DierenLot. Jane is hoofd Donateurs, Fondsenwerving, Marketing en Communicatie.
Maurits Musch is hoofd communicatie & development bij Internationaal Theater Amsterdam (voorheen Stadsschouwburg Amsterdam/Toneelgroep Amsterdam). Met zijn team werkt hij dagelijks aan communicatie, de branding en corporate identity van het theater en bouwt en activeert hij met zijn team een breed netwerk van fondsen, bedrijven en particulieren. Eerder was hij hoofd development van Toneelgroep Amsterdam en werkte hij als fondsenwerver voor het Koninklijk Concertgebouworkest.
David Verschoor werkt bij de Hartstichting als Directeur Marketing, Partnerships & Communicatie en is hij lid van het vierkoppige MT. Binnen de afdeling Marketing, Partnerships & Communicatie werken ruim 75 collega’s in vijf teams (Merk & Campagnes, Digital & Customer Engagement, Acties & Events, Marketing en Strategische Relaties). Ze zetten met elkaar ‘het hart’ opnieuw op de kaart, creëren effectieve campagnes, doen aan publiekscommunicatie en -voorlichting, werven fondsen, sluiten partnerships, innoveren en ontwikkelen activaties. De Hartstichting realiseert jaarlijks ruim € 50 miljoen aan inkomsten.
Corine Aartman werkt als coördinator Programma’s sinds 2014 aan de ontwikkeling en uitbouw van Change the Game Academy. Dit is een innovatief trainingsprogramma voor social changemakers in het globale Zuiden om lokaal fondsen te werven en hun rechten te bepleiten. Met haar eerdere ervaring als manager en consultant fondsenwerving en marketing ondersteunt zij de het wereldwijde partnernetwerk, werkt ze aan het netwerk en aan promotie van de #ShiftThePower beweging. Corine is een van de oprichters van het Nederlands Genootschap van Fondsenwervers (opgegaan in Nederland Filantropieland), droeg bij aan de gedragscode en spreekt regelmatig, o.a. op het IFC Congres.
Steffie Jansen is manager marketing & communicatie bij Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). Verantwoordelijk voor de online en offline campagnes, events en fondsenwervende activiteiten van KiKa. Ze zet zich al ruim zeven jaar in voor deze organisatie. ‘Een prachtig merk’ zegt ze. Ze trots op de mooie mix van sportevents en landelijke campagnes zoals: Run for KiKa, Run for KiKa Marathon, Giro di KiKa. Maar ook KiKa Korte Broek en Bakken voor KiKa.