Luuk van Term is op 1 januari 2022 gestart als nieuw hoofd Communicatie & Marketing van De Hollandsche Molen. Hij zal zich voornamelijk richten op de voorbereiding van het jubileumjaar van de molenvereniging: in 2023 viert De Hollandsche Molen haar honderdjarig bestaan.
Van Term is inmiddels ruim twintig jaar actief als communicatie- en programmamanager in de goededoelensector. Tijdens zijn carrière zette hij zich onder andere in voor het VSBfonds, waar hij hoofd Voorlichting & Communicatie was. Daarna besloot hij het zelfstandig ondernemerschap na te jagen en stond hij aan de basis van bureaus Blauwe Noordzee en Beter Geven. Ook was hij op bestuurlijk niveau actief voor onder andere Resto VanHarte en Erfgoedlab.
De Hollandsche Molen is hem niet onbekend. Hij zat acht jaar (2010-2018) in het bestuur van de molenvereniging. ‘Sindsdien is er een wereld voor me opengegaan: al die mensen die de molens laten draaien, het enorme enthousiasme in het veld voor die prachtige monumenten en het fotogenieke karakter van molens.’
Om het jubileum van De Hollandsche Molen te vieren wil de organisatie 100.000 Molenvrienden werven. Een ambitieus project, vindt Van Term. ‘Eigenlijk moet heel Nederland De Hollandsche Molen leren kennen. Maar willen we nieuwe publieksgroepen bereiken, dan is een nieuwe, meer eigentijdse uitstraling van de vereniging van cruciaal belang. Daarom hebben we de afgelopen tijd gewerkt aan een nieuwe huisstijl. Die rollen we in 2022 uit.’