Zoom-calls kunnen vanaf nu ook worden ingezet voor fondsenwervende evenementen met de nieuwe app ‘Donations by Pledge’. Elke gebruiker van het tijdens de coronacrisis zeer populair geworden belplatform kan een ‘donatieknop’ toevoegen aan hun groepsgesprek om donaties te werven voor goede doelen. Er zijn al 2,2 miljoen non-profits in meer dan 150 landen beschikbaar in de app.
De extensie is ontwikkeld door fondsenwerversplatform Pledge. James Citron, directeur van Pledge, schatte dat de samenwerking kan leiden tot een stijging in publieksdonaties van vijftig procent: ‘We zien een wereld voor ons waarin donaties naadloos geïntegreerd zijn in ons dagelijks leven, omdat men overal en meer dan ooit zoekt naar manieren om impact te maken.’
300 miljoen gebruikers per dag
De ‘Donations by Pledge’ app is gratis en beschikbaar voor alle Zoom-gebruikers. In 2020 waren dat er ruim 300 miljoen per dag. Met de app kunnen gebruikers een donatieknop in hun Zoom-meeting plaatsen en daarmee in een oogwenk een inzamelingsactie starten voor één of meer non-profits. De initiatiefnemer kan donateurs belonen met een virtueel cadeau, bijvoorbeeld een ‘ik heb gedoneerd’ bureaubladachtergrond. De app accepteert Apple Pay, Google Pay en creditcards. De geworven fondsen worden maandelijks uitgekeerd.
Zoom volgt in de voetsporen van andere digitale platforms die het afgelopen jaar donatiemogelijkheden in hun technologie introduceerden, zoals Facebook, Twitter en TikTok.
Gerelateerde berichten
-
10 mei 2021
Donatiemodule Twitter gelanceerd voor geselecteerde Engelstalige (non-profit)accounts
Lees meer over "Donatiemodule Twitter gelanceerd voor geselecteerde Engelstalige (non-profit)accounts" -
16 november 2020
TikTok test fondsenwervingstoepassing bij geselecteerde accounts
Lees meer over "TikTok test fondsenwervingstoepassing bij geselecteerde accounts"