Ontwikkelaar van mobiele journeys voor goede doelen MIC en data-analysebedrijf Cmotions gaan samenwerken om fondsenwervende goede doelen en culturele organisaties te helpen met datagedreven digitale oplossingen. Door data en mobiele journeys te combineren hopen de twee partijen de betrokkenheid en inkomsten van hun maatschappelijke clientèle te vergroten.
Met het toevoegen van het Cmotions platform moeten mobiele journeys persoonlijker, relevanter en effectiever worden en kunnen goede doelen in realtime reageren op gedrag en de effecten daarvan. De non-profit of culturele organisatie kan persoonlijke ‘triggers’ sturen die de ontvanger aanzetten om te handelen. De verkregen inzichten worden samengebracht op een zogenaamd data-dashboard.
De triggers hebben er mede voor gezorgd dat de opbrengst van de collecte van het Longfonds van dit jaar aanzienlijk hoger uitviel, vertelt Diena Halbertsma, directeur Preventie, Marketing en Communicatie bij de gezondheidsorganisatie. ‘In onze digitale collecte hebben we door datagedreven te communiceren gezien dat de busopbrengst flink steeg, en de inzet van mobiele journeys bij gevers leidde tot betrokken nieuwe relaties. Dit gaan we de komende jaren stap voor stap verder ontwikkelen. Zo draagt de collecte niet alleen bij aan inkomsten, maar ook aan meer kennis over longziekten.’
MIC en Cmotions kijken beide uit naar de verdere samenwerking. Sales Director Ronald Schouten van MIC zegt dat door ‘het combineren van onze beider expertises een win-win situatie voor alle betrokken partijen ontstaat’. Managing Consultant Stijn Kuijpers van Cmotions is ‘erg enthousiast dat we in MIC een partner hebben gevonden die inzichten uit data direct van verwerken in gepersonaliseerde mobiele journeys.’