De marktonderzoekers van MarketResponse onderzoeken ieder jaar welke organisaties het meest klantvriendelijk zijn. Vanaf 2020 worden ook een twintigtal goede doelen en non-profits onder de loep genomen. Over het algemeen doen de bestudeerde non-profits het goed, maar CliniClowns deed het in 2020 het beste.
CliniClowns voert het lijstje goede doelen aan, op de voet gevolgd door het Rode Kruis en Unicef. Met een 8,02 staat de non-profit ook hoog op de algemene lijst, die wordt aangevoerd door Coolblue (8,53). Alle twintig goede doelen kregen een cijfer tussen de 7,4 en 8,1.
‘Ik vind het een enorme eer dat onze supporters ons als heel klantvriendelijk beschouwen, maar ik ben ook niet heel erg verbaasd. CliniClowns is een organisatie die oprecht contact in haar genen heeft. Het is de basis van ons bestaan', vertelt Chief Engagement Ilse Beckers in een interview met MarketResponse. ‘We zijn dagelijks bezig met de supporters, donateurs en vrijwilligers. Zo voelen onze medewerkers wat dat directe contact met onze relaties oplevert en we delen intern mooie verhalen met elkaar. Als je eerlijk, opbouwend en vrolijk met elkaar omgaat, dan kom je heel ver.’
--
Dit bericht verscheen eerst in Kort en Goed in Vakblad fondsenwerving 22-7, dat verscheen op 17 december 2020.